برنامه‌هایی که کاربران توییتر را به خود جذب می‌کنند

توییتر از زمانی که در اکتبر ۲۰۲۲ توسط میلیاردر الون ماسک با قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری شد، در حال حرکت گردشی است. در عوض، توییتر روز به روز بازدید کنندگان خود را از دست می‌دهد. جنگ وحشتناک توییتر برای بقا فرصتی برای بسیاری از شرکت‌ها ایجاد کرده است. تعداد زیادی رقیب در حال حاضر در تلاش برای جذب تعداد کاربران کم‌شده توییتر در حوزه مایکروبلاگینگ هستند. چندین شرکت اخیراً پلتفرم‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند که بر اساس پلتفرم رسانه اجتماعی زیرمجموعه ماسک مدل شده‌اند.

همانطور که رقابت تشدید می‌شود و با توجه به مقررات متغیر، اکثریت قابل توجهی از کاربران به دنبال جایگزینی قابل قبول برای توییتر هستند. در ادامه به برخی از پلتفرم‌ها که به طور فزاینده در حال جذب کاربرانی هستند که از توییتر دست برمی‌دارند، اشاره شده است.

تردز توسط اینستاگرام
تردز، آخرین شبیه‌سازی توییتر، در حال حاضر کسی است که به توییتر بیشترین آسیب را وارد می‌کند. در واقع، در عرض چند روز از راه‌اندازی، تردز بیش از ۱۰۰ میلیون ثبت‌نام گزارش کرده است که این یک تعداد شگفت‌انگیزی از کاربران حتی برای یک پلتفرم رسانه اجتماعی معتبر و قدرتمند است. باید توجه داشت که به رغم اینکه توییتر یک پلتفرم تقریباً دو دهه‌ای است، فقط چهار برابر کاربران (۴۵۰ میلیون) تردز را دارد.
چیزی که تردز را به قوه‌ای بزرگ تبدیل می‌کند، شرکت مادر آن یعنی متا است، کنگلومرات رسانه اجتماعی که بسترهایی مانند فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ را کنترل می‌کند. علاقه‌مندانه، اپلیکیشن تردز توسط مهندسان اینستاگرام طراحی شده است و با وجود اینکه نسخه اولیه آن است، تقریباً بدون اشکالات یا نقص‌های عمده کار می‌کند.

بلوسکای
در حالی که هر کسی که یک حساب اینستاگرام دارد می‌تواند در عرض ثانیه به تردز بپیوندد، بلوسکای به رویکردی متفاوت پیروی می‌کند. بجای هدفگذاری برای دست‌یابی به تعداد زیادی ثبت‌نام، بلوسکای هدف دارد تا یک پلتفرم قابل اعتماد‌تر شود، جایی که در حال حاضر برای پیوستن به پلتفرم نیاز به دعوت دارید. این اپلیکیشن با حمایت جک دورسی، هم‌موسس توییتر و سابقه‌دار اجرایی آن، بیش از ۲۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری دریافت کرده است.
در حال حاضر، بتای بلوسکای برای کاربران آیفون در دسترس است. افرادی که از آن استفاده کرده‌اند می‌گویند که بلوسکای بسیار شبیه توییتر به نظر می‌رسد. با این حال، هسته بلوسکای خیلی متفاوت از پلتفرم‌های مایکروبلاگینگ اصلی است، زیرا یک پلتفرم غیرمتمرکز است. گزارش شده است که این پلتفرم به مراتب خصوصی‌تر از توییتر و تردز است.

مستدون
مستدون یک نهاد بارز دیگر است که با برنامه‌هایی مانند توییتر همگام می‌شود و بیش از ۱۰ میلیون ثبت‌نام و ۲ میلیون کاربر فعال دارد. با رابط کاربری آسان، مستدون قرار بود بعدی توییتر باشد. با این حال، برنامه‌های اخیری مانند تردز و بلوسکای با ویژگی‌های بهتر بر تحول کلی در میزان پذیرش مستدون تأثیر گذاشته‌اند.

اسپیل
اسپیل که توسط پرسنل سابق توییتر ساخته شده است، یک پلتفرم مایکروبلاگینگ فقط برای دعوت شدگان است که برای تمایز خود از رقبا بر روی فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و زنجیره‌بلوک تأکید می‌کند. با این حال، این پلتفرم به دلیل ادعاهایش توسط همکارانش مورد بسیاری از انتقادها قرار گرفته است. اسپیل ادعا می‌کند که به مقایسه با همتایانش، یک فید بی‌طرف را ارائه می‌دهد.

یادداشت‌های ساب‌استک
یادداشت‌های ساب‌استک در واقع یک برنامه مایکروبلاگینگ نیست. با این حال، بر پایه پلتفرم خبرنامه‌ای ساخته شده است و به کاربران امکان می‌دهد تا وبلاگ‌های کوچک بنویسند و دیگر کاربران را دنبال کنند تا بروزرسانی‌های دیگری از کاربران همتا دریافت کنند. این برنامه برای افرادی که از ساب‌استک استفاده می‌کنند، و یک توسعه محسوب می‌شود و برای نوشتن و به اشتراک گذاری در اولویت قرار دارد.

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید