خطاهای متداول فریلنسرها و راه‌های جلوگیری از آن‌ها

آیا شما یک فریلنسر هستید که بارها و بارها از همان اشتباهات قدیمی دیگران در حرفه‌ی خود تکرار می‌کنید؟ با ما همراه شوید تا از برخی از چالش‌ها و مشکلات رایج فریلنسر مطلع شوید و چگونه می‌توانید از آن‌ها جلوگیری کنید و کسب و کار خود را بهبود بخشید.

پس از مدتی فعالیت و کسب درآمد قابل توجه، به عنوان یک فریلنسر ، شما به یک موقعیت دست یافته‌اید که بسیاری از افراد به آن آرزو دارند. پیشرفت‌های شما ارزش تبریک دارند.

اما با این وجود، با وجود اینکه شما دیگر مبتدی نیستید، مشکلات شما ناگهان حل نمی‌شوند. در واقع، شما با چالش‌های جدیدی روبرو خواهید شد که نیاز به رفع آن‌ها دارید تا بتوانید رشد و پیشرفت خود را ادامه دهید.

در این مقاله، پنج خطای متداول فریلنسرها را بررسی می‌کنیم. به‌علاوه، یاد می‌گیرید که چگونه بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید تا از وقوع این اشتباهات جلوگیری کنید.

پنج خطای متداول کارآفرینان حرفه‌ای

  1. همچنان قبول کردن هر فرصت

وقتی شما به عنوان یک فریلنسر تازه‌کار شروع به کار می‌کنید، تمرکز اصلی شما باید بر روی کسب درآمد و جلوگیری از تعطیلی کسب و کار شما باشد. اگر شما تجربه کافی ندارید، شاید نیاز به پذیرفتن پروژه‌هایی باشد که برای شما جذاب نیستند. انجام این کار نه تنها برای جلب مشتریان و جلب توصیحات مثبت مفید است، بلکه برای ایجاد پیشرفت مالی هم مفید است.

اما پس از تجربه کردن حوزه‌های مختلف، در نهایت چیزی پیدا خواهید کرد که به آن علاقه دارید. برای موفقیت در آن حوزه خاص نیاز به رد کردن برخی فرصت‌ها خواهید داشت. متاسفانه، بسیاری از کارآفرینان همچنان همه چیز را قبول می‌کنند – حتی اگر پروژه به‌دلیل نارضایتی از آن، نیازی به پول ندارند و یا کار با ارزش‌های کسب‌وکارشان همخوانی ندارد. این مسئله اغلب از نگاه منبعی ایجاد می‌شود و شما نیاز به زمانی دارید تا علت احساس نیاز به قبول همه چیز را بررسی کنید.

  1. عدم استفاده از مرخصی‌های منظم

روزهای اولیه کارآفرینی ممکن است بی‌رحمانه باشد اگر شما قبلاً تجربه‌ای به عنوان یک فرد خوداستخدام داشته‌اید. احتمالاً نیاز به کار کردن به شدت برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان دارید که ممکن است نیاز به قربانی کردن تعطیلات و برخی از آخر هفته‌ها داشته باشد. تلاش بیشتر برای رسیدن به جایی به هیچ عنوان بد نیست، اما باید مراقب باشید که به سوخت‌گیری نیز نیافتید.

مشکل اینجاست که بسیاری از فریلنسر ها پس از اینکه موفق به راه‌اندازی‌شان شده‌اند، همچنان با ذهنیت «تلاش و کوشش» به کار خود ادامه می‌دهند و فراموش می‌کنند که مرخصی بگیرند. عدم استفاده از زمان تعطیلی در واقع می‌تواند کسب‌وکار شما را در طولانی‌مدت آسیب بزند. احتمالاً همانطور که شما به شدت به تعداد بیشتری از روزهای کاری فکر می‌کنید، همچنین کیفیت کار شما نیز کاهش می‌یابد.

  1. مقیاس‌پذیری به سرعت بالا بردن

همانطور که پُل جاروییس در کتاب خود “شرکت یک نفره” می‌گوید، ایده متداول کسب و کار که رشد به هر قیمتی نشان دهد، تا حدودی قدیمی است. مقیاس‌پذیری به سرعت بالا بردن ممکن است به واقع به شما آسیب بزند و کارآفرینان از این قاعده مستثنی نیستند.

احتمالاً به کارآفرینی پرداخته‌اید چون می‌خواستید در پروژه‌هایی که به شما احساس رضایت می‌دهند و کیفیت زندگی بهتری دارند، مشغول شوید. اگر هزینه‌های خود را به‌طور بسیار زیادی افزایش دهید، به کیفیت زندگی خود آسیب خواهید زد و درازمدت ممکن است تمرکز شما بر روی کسب و کار خود را از دست دهید.

روش‌های رایجی که کارآفرینان به سرعت بالا می‌روند، شامل موارد زیر می‌شود: • اجاره محیط‌های اداری شیک هنگامی که واقعاً نیاز ندارند (یا نمی‌خواهند) • خریدن نرم‌افزاری که نه اساسی است و نه مفید • استخدام کارکنان هنگامی که نیازی به آن ندارند

اگر شما به گونه‌ای در معرض هزینه‌ها هستید که احساس می‌کنید به حدی رسیده‌اید که باید کسب‌وکار کنید، در نظر داشته باشید که مقاله ما در مورد دلایل تنزل کسب‌وکار آزاد خود را بررسی کنید. در آن مقاله، همچنین راهنمای عملی‌تری نیز پیدا می‌کنید.

  1. ایجاد راحتی زیاد

اگرچه به مقیاس‌پذیری بدون‌حد توجه نکنید، راحتی نیز همچنان بهتر نیست. صنایع با سرعت‌های چشم‌گیری تغییر می‌کنند و اگر شما به بهبود مهارت‌های خود تمرکز نکنید، دست کم می‌آیید. نیازی نیست که به تنها به جمع‌آوری مالی از نظر کمی فکر کنید، اما باید ذهنیتی شاگردانه داشته باشید و به افزایش دانش خود علاقه‌مند باشید.

  1. عدم ارتقاء تجهیزات هنگام نیاز

البته، نباید پول خود را بر روی چیزهای بی‌هوده خرج کنید. اما به‌زودی نیاز به ارتقاء تجهیزات خود خواهید داشت. به عنوان مثال، عکاسان آزاد ممکن است نیاز به خرید لنز جدید داشته باشند اگر تا کنون از لنز معمولی خود استفاده کرده‌اند.

اگر تجهیزات فعلی شما از بهره‌وری شما جلوگیری می‌کند (به عبارتی، شما نمی‌توانید نتایج مطلوب را ارائه دهید یا جریان کار شما از آنچه باید باشد کندتر است)، در نظر داشته باشید که به تجهیزات و نرم‌افزار جدید نگاه کنید که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

راه‌های جلوگیری از خطاهای متداول به عنوان یک فریلنسر

حالا که با برخی از خطاهای متداول کارآفرینان حرفه‌ای آشنا شدید، بیایید به تعدادی از روش‌هایی که می‌توانید از این چالش‌ها مقابله کنید، نگاهی بیاندازیم.

  1. همیشه در حال یادگیری باشید

بسیاری از کارآفرینان کار خود را به طور انحصاری آنلاین انجام می‌دهند و یکی دیگر از ویژگی‌های شگفت‌انگیز اینترنت، داشتن منابع برای تقریباً همه چیز است. به عنوان مثال، می‌توانید از LinkedIn Learning برای بهبود تعدادی از مهارت‌های حرفه‌ای خود استفاده کنید، مانند سرگرمی و هوش هیجانی.

تعداد زیادی از وبسایت‌ها (مانند می‌تواند از راهنمای‌های نوشته‌شده در مورد بهبود استفاده از نرم‌افزار و تجهیزات مختلف بهره‌برداری کنید. در جاهای دیگر، می‌توانید دوره‌های آنلاین بگیرید، ویدئوهای یوتیوب را تماشا کنید و پادکست‌های مرتبط با موضوعات مختلف مربوط به حرفه خود گوش دهید.

  1. یک حوزه‌ی کاری که دوست دارید و به آن اهمیت می‌دهید انتخاب کنید

بسیاری از کارآفرینان مبتدی بیش از حد زمان می‌گذارند تا حوزه‌ی کاری خود را پیدا کنند، در حالی که در واقع باید به جای اینکه به تعیین حوزه‌ی کاری خود و هدف‌گذاری بر روی کاربران هدف خود انرژی بگذارند.

وقتی به تعیین حوزه‌ی کاری خود فکر می‌کنید، از جستجو برای چیزهایی که دیگران آن‌ها را به عنوان “پرداخت بهتر” می‌شناسند، خودداری کنید. اگر شما از مهندسی نفرت دارید و در آن خوب نیستید، a) شما برای مدت طولانی آن را پیگیری نخواهید کرد و b) مشتریانی برای پرداخت به شما وجود ندارند. بنابراین، به‌جای مسابقه با دیگران برای قیمت، به‌خاطر علاقه‌مندی‌های خود در نظر بگیرید که بتوانید در این فضای کسب‌وکار به مشتریان و مشتریان خود خدمت کنید.

  1. تمرکز بر حفظ مشتریان

هرچند اهمیت پیدا کردن مشتریان به عنوان یک کارآفرین مبتدی بی‌انکاری نیست، اما از دست دادن مشتریان به تعداد بالا می‌تواند زمان شما را تلف کند. وقتی شما وقت بیشتری را برای جستجو و به‌سربردن مشتریان جدید صرف می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که درآمد شما کاهش می‌یابد.

ایجاد رضایت مشتریان فعلی یک استراتژی کسب‌وکار بهتر برای طولانی‌مدت است. این به این معنا نیست که باید تحمل سوءاستفاده یا عدم احترام کنید، و همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که نیاز به رها کردن یک مشتری آزاد وجود دارد. اما اگر با کسی کار کردن را دوست دارید، باید به ادامه دادن و نگهداشت این رابطه تلاش کنید.

  1. ارزیابی صادقانه هزینه‌های کسب‌وکار قبل از ارتقاء

هزینه‌ها یک بخش لازم از اداره کسب‌وکار هستند، حتی اگر شما یک فرد خوداستخدام هستید. اما می‌توانید با ارزیابی صادقانه هزینه‌های ممکن قبل از ارتقاء، تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید.

به عنوان مثال، اگر به‌طور موثرتر در یک محیط همکاری کار کنید، هزینه‌ی عضویت ماهانه می‌اندازد. اما اگر در این محیط‌ها پرتوان نباشید، ممکن است بخواهید از خانه یا کافه کار کنید. به همین ترتیب، شاید به لنزها و انواع نرم‌افزار نیاز داشته باشید یا به یک کامپیوتر با سرعت بالاتر نیاز داشته باشید. اما در موارد دیگر، آنچه که دارید ممکن است کافی باشد. به‌خاطر داشته باشید که پول یک ابزار است و نیازی نیست به‌طور آزادانه به‌روزرسانی‌های نیازی ندارید.

  1. برنامه‌ریزی مرتب تعطیلات

اخذ مرخصی به این معنا نیست که نیاز به ترک کشور یا منطقه داشته باشید، اما مرتبط بودن با تعطیلات عالمانه یک راه عالی برای ترتیب‌بندی زمان تعطیلات در برنامه‌های خود است. این به‌ویژه درست است اگر دوست دارید که به مکان‌ها و فرهنگ‌های جدید رفته و کاوش کنید.

می‌توانید از برنامه‌های برنامه‌ریزی سفر با نقشه‌های زنده برای برنامه‌ریزی برنامه‌های خود استفاده کنید. به علاوه، اگر برای سفر خود پیش‌آماده شوید، ممکن است بهترین قیمت‌های پرواز و هتل را در زمان‌های پیک ازدحام تجنب کنید.

اگر به سفر کردن به فاصله دور علاقه‌مند نیستید، همیشه می‌توانید در منطقه محلی خود بمانید و یک هفته را با خانواده خود سپری کنید. به‌طور مشابه، می‌توانید در این زمان تعطیلات بیشتر روی یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه‌ی خود تمرکز کنید، مانند یک ورزشی که دوست دارید بازی کنید.

تجربه‌ی فریلنسر به این معنا نیست که مشکلات شما ناگهان حل می‌شود

هرچند مهارت شما در یک زمینه‌ی خاص به چهار شد، همچنان باید با مشکلات روبه‌رو شوید. همین برای کارآفرینان حرفه‌ای نیز صادق است و اگر بدانید که چگونه با این مشکلات مقابله کنید، زندگی شما بسیار آسان‌تر خواهد شد.

از هوشمندانه برخورد با هزینه‌های کسب‌وکار تا اتخاذ نگاهی جهت رشد، شما می‌توانید از موفقیت خود به عنوان یک کارآفرین بهره‌برده و بیشتر از همه به سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان در زمان تعطیلات تمرکز کنید.

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید