چگونه بدون ورود به قسمت cPanel به phpMyAdmin دسترسی پیدا کنیم

اگر می‌خواهید به صورت مستقیم و بدون ورود به cPanel به قسمت phpMyAdmin دسترسی پیدا کنید، می‌توانید phpMyAdmin را روی یک دامنه مستقل نصب کنید. این روش یک لینک برای دسترسی مستقیم به  phpMyAdmin از طریق دامنه‌ی خود ایجاد می‌کند (برای مثال http://www.yourdomainname.com/PhpMyAdmin).

برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: ابتدا آخرین نسخه‌ی پایدار نرم‌افزار phpMyAdmin را از لینک زیر دانلود کنید:

https://www.phpmyadmin.net/downloads/

مرحله 2: پس از دانلود، پرونده‌ی فشرده‌شده را در دایرکتوری مستندات دامنه‌ی خود استخراج کنید.

مرحله 3: حالا پوشه‌ی استخراج‌شده به نام phpMyAdmin-4.2.5-english را به phpMyAdmin تغییر نام دهید. این کار باعث می‌شود آدرس URL شما به این شکل باشد

: http://www.yourdomainname.com/PhpMyAdmin.

مرحله 4: حالا پوشه‌ی phpMyAdmin را در دایرکتوری public_html حساب میزبانی خود بارگذاری کنید و آن را در محل دقیقی که می‌خواهید به نرم‌افزار دسترسی پیدا کنید قرار دهید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از آدرس http://www.yourdomainname.com/PhpMyAdmin به آن دسترسی داشته باشید، محتوای پوشه‌ی استخراج‌شده را مستقیماً درون پوشه‌ی public_html/PhpMyAdmin حساب دیتابیس خود قرار دهید.

حالا شما به صورت مستقیم از دامنه‌ی خود می‌توانید به phpMyAdmin دسترسی پیدا کنید.

مرحله 5: در مرورگر وب خود به آدرس http://yourdomainname.com/phpMyAdmin بروید. (در اینجا www.yourdomainname.com را با نام واقعی دامنه‌ی خود جایگزین کنید.) سپس باید نام کاربری و رمز عبور cPanel خود را وارد کنید.

بعد از وارد کردن اطلاعات کاربری خود، به صورت مستقیم به رابط phpMyAdmin هدایت می‌شوید.

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید